Zarząd miejski zdecydował o przeznaczeniu pokaźnej sumy, dokładnie 56 milionów złotych na realizację prac przedprojektowych dla planowanej linii metra M4. Zadziwiającej długości trasa, bo aż 26 kilometrów, będzie połączeniem Tarchomina z Wilanowem.
Na trasie tej przewidziano aż 23 stacje. Dzięki temu podróżni będą mieć łatwy dostęp do różnych rejonów stolicy Polski. Co więcej, kilka z tych stacji będzie służyło jako węzły przesiadkowe do innych linii metra. Na przykład, stacja Marymont połączy M4 z linią M1, Rondo Daszyńskiego umożliwi przesiadkę na M2, Żwirki i Wigury na M3, natomiast Plac Narutowicza na M5.
Nie tylko metro skorzysta na tym rozbudowanym systemie przesiadek. Także naziemna komunikacja miejska oraz linie kolejowe; radomska, średnicowa i obwodowa numer 20, będą miały korzyść z tej infrastruktury.
Cel jest ambitny – prace przedprojektowe planowanej linii M4 mają zostać ukończone do 2028 roku.