Seria renowacji dotycząca stołecznych torowisk tramwajowych jest przewidziana do realizacji w najbliższym czasie. Całość prac planuje się zakończyć do początku września, z priorytetem prowadzenia działań w weekendy, okresie świątecznym oraz wakacyjnym, tak by minimalizować utrudnienia dla pasażerów.
W zakresie zaplanowanych prac znajduje się kompleksowy remont torów o łącznej długości ponad 5 km, a także naprawy bieżące sieci torowej na odcinku 15 km. Dodatkowo, wymianie podlegać ma 1,2 km szyn oraz 30 elementów składowych zwrotnic. Prowadzone prace obejmują nie tylko wymianę zużytych części infrastruktury, ale również związane z nimi modernizacje.
Budowa platform przystankowych na ulicy Obozowej to jedno z większych zadań. Prace prowadzone w ubiegłym roku obejmowały wymianę torów oraz ich obsadzenie rozchodnikiem. W tym roku, przystanki ulegną przebudowie tak by dostosować je do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prace zostaną podzielone i zaplanowane na weekendy.
Kolejnym etapem prac jest remont torów wzdłuż ulic Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Prace podzielono na dwie zmiany realizowane w godzinach 6:00-21:00. Prowadzony remont obejmuje wymianę torów oraz wszelkich szyn na odcinku około 4 km, a także prace związane z siecią trakcyjną.
W planach jest również budowa odwodnienia przy ul. Filtrowej, które ma na celu zapobieganie zalaniu torowiska po intensywnych opadach deszczu. W sierpniu planowany jest remont torów na skrzyżowaniach al. Waszyngtona – przy ul. Kinowej i Międzynarodowej, gdzie problem odwodnienia został już rozwiązany.
Na sierpień przewidziano również rozbudowę infrastruktury tramwajowej na ul. Stawki, gdzie powstanie zjazd dla tramwajów kończących bieg w tym miejscu. Połączenia tramwajowe z pasażerami do Wilanowa mają zostać uruchomione na koniec wakacji.
Następne kroki to remont na skrzyżowaniu Okopowej i al. Solidarności, czyli jednego z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej w Warszawie. Działania te będą obejmować nie tylko wymianę szyn i rozjazdów, ale również wymianę wyeksploatowanej płyty betonowej.
Większość inicjatyw zaplanowanych przez Tramwaje Warszawskie ma być realizowana w weekendy lub przedłużone weekendy. Długofalowo planuje się zwiększenie intensywności remontów infrastruktury tramwajowej oraz modernizacje budynków ekspedycji dla motorniczych i innych obiektów na terenie stołecznych zajezdni.