Harmonogram budżetu obywatelskiego jest już gotowy i zaczyna się od zebrania pomysłów na projekty, które mają być finansowane. Rozpoczynamy ten proces 7 stycznia i zachęcamy wszystkich, by zgłaszali swoje inicjatywy do 21 stycznia. Ten okres jest przeznaczony wyłącznie na zgłaszanie projektów.

Kolejnym krokiem, który następuje po zgłoszeniach, jest ocena projektów. Ta faza trwa od 22 stycznia do 15 kwietnia. W tym czasie eksperci dokładnie przyglądają się każdemu zgłoszonemu pomysłowi, oceniając jego zgodność z wymogami i możliwość realizacji.

Po ocenie projektów, między 15 a 20 kwietnia, jest czas na składanie odwołań od negatywnych decyzji. Jeśli twój projekt nie przeszedł przez proces oceny, masz prawo odwołać się od tej decyzji.

Odwołania są rozpatrywane od 15 kwietnia do 20 maja. To jest czas, w którym możesz próbować przekonać panel ekspertów do swojej propozycji i zmienić ich początkową decyzję.

Od 1 czerwca do 15 czerwca ma miejsce głosowanie na projekty. W tym czasie wszyscy mieszkańcy mogą oddać swoje głosy na wybrane projekty.

Wreszcie, 1 lipca następuje ogłoszenie wyników. To jest moment, w którym dowiemy się, które z projektów zdobyły najwięcej głosów i zostaną sfinansowane z budżetu obywatelskiego.