Na odcinku zachodnim II linii metra, pracownicy nie zważają na panujące niskie temperatury i nadal pracują nad trzema nowymi stacjami oraz stacją postojową. Dwie tarcze tunelowe, nazywane „Anna” i „Krystyna”, są stale w ruchu, wydrążając tunele. Na budowach stacji już widać elementy konstrukcji schodów, które będą wykorzystywane przez pasażerów. Teren Stacji Technicznej Postojowej (STP) jest już wyposażony w wieżę, która będzie odpowiedzialna za kontrolę ruchu kolejowego.

Mimo że w grudniu doszło do awarii na placu budowy stacji Chrzanów, szybko została ona usunięta i nie wpłynęła na tempo prac. Tarcza TBM „Anna”, która podróżuje z Karolina do Lazurowej, już zmontowała ponad 1100 tzw. tubingów – pierścieni, które tworzą obudowę tunelu. Pokonała ona ponad połowę swojej drogi i obecnie znajduje się około 700 metrów za stacją Chrzanów, mając za sobą łącznie 1800 metrów wydrążonego tunelu. Druga tarcza – „Krystyna” również nie zwalnia tempa i złożyła już ponad 750 tubingów, pokonując dystans 1200 metrów.

Na stacji Chrzanów trwają prace nad betonowaniem ścian wyjść ze stacji oraz słupów na poziomach podziemnych. Już widać tam schody, które będą prowadziły z górnej hali na zewnątrz stacji. Na przystanku Lazurowa budowa ścian szczelinowych i płyty dolnej została zakończona, a pod ziemią powstają słupy konstrukcyjne nowego przystanku. Prace na większości konstrukcji stacji Karolin są również zaawansowane, jak również na części pod pasem drogowym ulicy Połczyńskiej i w komorze rozjazdów.

Prace na STP Karolin są prowadzone w szybkim tempie. To właśnie tutaj będą serwisowane pociągi metra i znajdować się będą biura administracyjne. Przebudowa fragmentu linii wysokiego napięcia została zakończona, co umożliwi postawienie konstrukcji kolejnych budynków. W niektórych budynkach prace malarskie są już na etapie końcowym, podczas gdy w innych trwają prace glazurnicze. Widoczna jest już konstrukcja wieży nastawni, która będzie kontrolować ruch na STP. Do tej pory na terenie STP ukończono 30% rozjazdów i 12% torów.

Nowy odcinek, znany jako 3+STP Karolin, będzie mierzyć prawie 4 km długość i składać się z trzech stacji pasażerskich: Karolin, Chrzanów, Lazurowa, a także STP Karolin i dwóch wentylatorni szlakowych. Prace mają zostać ukończone do roku 2026.

Na realizację projektu Metro Warszawskie otrzymało dofinansowanie z Unii Europejskiej na kwotę ponad miliarda złotych. Całkowity koszt projektu, obejmujący budowę ostatniego odcinka linii M2 oraz zakup nowych pociągów, wynosi ponad 3 miliardy złotych.