Rada Miasta stolicy Polski, Warszawy, podjęła decyzję o inwestycji w rozwój komunikacji miejskiej. Na ten cel przeznaczono sumę 56 milionów złotych. Planowane jest stworzenie nowej linii metra, oznaczonej jako M4, która połączy dwie przeciwległe cześć miasta: północny Tarchomin i położony na południu Wilanów.

Szacowana długość planowanej trasy to imponujące 26 kilometrów. Co więcej, na trasie tej powstanie aż 23 stacje, co znacznie ułatwi mieszkańcom dostęp do różnych części Warszawy. Projekt ten ma na celu poprawę komunikacji miejskiej i umożliwienie łatwiejszych przesiadek pomiędzy dzielnicami.

Nowa linia metra M4 nie będzie stanowiła oddzielnej jednostki. Przewiduje się bowiem stworzenie kilku węzłów przesiadkowych na trasie M4, które będą umożliwiały przesiadki do innych linii metra. Będą to m.in. M1 (przystanek Marymont), M2 (Rondo Daszyńskiego), M3 (Żwirki i Wigury) oraz M5 (Plac Narutowicza). Dodatkowo, przewidziane są przesiadki do naziemnej komunikacji miejskiej oraz linii kolejowych: radomskiej, średnicowej i obwodowej nr 20.

Termin zakończenia prac przedprojektowych dla linii M4 jest wyznaczony na rok 2028. To oznacza, że mieszkańcy Warszawy mogą spodziewać się stopniowych zmian w komunikacji miejskiej na przestrzeni najbliższych lat.