Linie tramwajowe numer 14 i 16, które połączyły Miasteczko Wilanów ze Śródmieściem, Bielanami oraz Ochotą, cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców. Według danych, korzystało z nich już ponad milion osób. W piątek 15 listopada, stało się wydarzeniem symbolicznym – milionowy pasażer wszedł na pokład tramwaju linii 16 na przystanku Metro Świętokrzyska o godzinie 9:30. Dotarło do nas, że była to jedna z dwudziestu osób wsiadających na tym przystanku. Te precyzyjne informacje pochodzą z systemów zliczających pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego.
Te nowe trasy tramwajowe, które ruszyły do obsługi 29 października, od razu zdobyły duże uznanie mieszkańców. Pierwszego dnia działania przewiozły prawie 75 tysięcy osób. To nie był jednorazowy przypadek – w niektóre dni liczba pasażerów przekraczała nawet tę z dnia inauguracji. Rekord padł 14 listopada – było to dokładnie 77 811 osób. Dla porównania, do tramwajów linii 17, które są najdłuższą linią w Warszawie (23,4 km; 49 przystanków), codziennie wsiada od 100 do 110 tysięcy osób.
Od momentu otwarcia nowych tras, ponad połowa pasażerów – ponad 407 tys. osób – korzystała z odcinka wilanowskiego (przystanki Miasteczko Wilanów – Goworka). Spośród 10 przystanków z największą liczbą wsiadających pasażerów na liniach 14 i 16, aż 7 znajduje się na tym odcinku. Najwięcej ruchu jest przy rondzie R. Dmowskiego (ponad 125 tys. wejść i wyjść) i stacji metra Świętokrzyska (ponad 93 tys.). Kolejne miejsca w rankingu zajmują: św. Bonifacego (ponad 76 tys.), Dolna, Świątynia Opatrzności Bożej, Miasteczko Wilanów, Goworka, Oś Królewska, Nałęczowska, Hoża.
Linia numer 16 cieszy się większym zainteresowaniem pasażerów niż linia 14 – korzysta z niej około 75% wszystkich podróżnych. Do dnia 14 listopada z tej linii skorzystało ponad 737 tys. osób (w tym na nowym odcinku prawie 300 tys.), a z linii numer 14 – ponad 247 tys. (w tym na nowym odcinku ponad 115 tys.). Najwięcej pasażerów jest przewożonych w godzinach popołudniowego szczytu, między 16:00 a 17:00 – ponad 10% wszystkich podróżnych. Około 7% z nich korzysta z tramwajów w godzinach porannego szczytu. Zrównoważone korzystanie z odcinka wilanowskiego w obydwu szczytach może świadczyć o tym, że ta trasa jest popularna nie tylko wśród osób podróżujących do innych dzielnic, ale również wśród tych, którzy korzystają z lokalnego transportu, np. do pracy czy szkoły.