Pracownicy zarządu dróg informują, że zamontowano już ponad 45 tysięcy ledów na drogach gminnych i zarządzanych przez nich. Zadecydowano o stworzeniu nowego modelu latarni, nazwanego SAVA, specjalnie dla Warszawy. Projekt ten jest dziełem firmy LUG Light Factory z Zielonej Góry. Warszawa ma prawa do swobodnego wykorzystania modelu SAVA w przyszłości, co umożliwia zamawianie identycznych latarni od dowolnych producentów biorących udział w przetargu.

Oprawy SAVA charakteryzują się atrakcyjnym wyglądem i kształtem kopuły. Umożliwiają oszczędność na energii elektrycznej aż do dwóch trzecich, przy jednocześnie znacznie lepszej jakości oświetlenia. ZDM zauważa, że dzięki nowoczesnym lampom, ulice Warszawy stały się znacznie jaśniejsze. Nowe oprawy zapewniają miękkie i równomierne światło, które jest rozproszone na dużej powierzchni, co zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego.

W ramach procesu modernizacji, oprócz opraw wymieniane są również same słupy oświetleniowe. Betonowe konstrukcje są zastępowane nowoczesnymi słupami wykonanymi ze stali lub aluminium w kolorze grafitowym. Celem tego jest nie tylko poprawa estetyki, ale także bezpieczeństwa. Najstarsze słupy, montowane jeszcze w czasach PRL, nie tylko nie są estetyczne, ale również znajdują się w coraz gorszym stanie technicznym.

W ramach procesu wymiany, priorytetem jest zastępowanie najstarszych i najbardziej zniszczonych słupów. Wraz z postępem prac, wygląd latarni na terenie całego miasta staje się coraz bardziej spójny, co korzystnie wpływa na estetykę stolicy. W celu uzyskania jak najlepszych rezultatów, wygląd latarni jest konsultowany z miejskim Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego.